اجزا و شکل جک پنوماتیکی
سیلندرهای پنوماتیک صنعتی به طور کلی شامل بدنه (پوسته)، پیستون، پکینگ و سایر اتصالات می شوند. جک بادی پنوماتیک بنا به کاربردهای مختلفی که دارند در طول ها و قطرهای مختلف و برای فشارهای کاری مختلف طراحی ، تولید و روانه بازار شده اند. عموما از پنوماتیک در فشارهای پایین استفاده می شود و حداکثر فشاری که به شکل کلی برای این سیلندرها تعریف می شود، 300 بار است.
مشکل عمده ای که برای سیلندرهای پنوماتیک در ابتدا وجود داشت، برخورد پیستون به انتهای سیلندر و عمر پایین این سیلندرها به واسطه سرعت و قدرت بالای پیستون ها بوده است که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی از انواع مختلف ضربه گیرهای مناسب استفاده می شود، به نحوی که این مشکل به طور کامل بر طرف شده است و پیستون پیش از رسیدن به انتهای سیلندر و ضربه زدن به آن، کاملا از حرکت باز می ایستد.